Mini-fundraiser
Giv kommunens foreningsliv de bedste forudsætninger for at hente midler hjem gennem et mini-fundraiser forløb i praktisk fundraising.
Giv foreningslivet professionelle kompetencer
- Modul 1: Intro til fundraising, behovsafklaring og ressourcer
- Modul 2: Fondsstrategi, fondssøgning, retning og dialog
- Modul 3: Ansøgningsteknik, budget- og finansieringsplan
- Modul 4: Projektformidling, projektafvikling og evaluering
Dit udbytte
- Nyeste viden fra ind- og udland formidlet af fundraising eksperter
- Relevante værktøjer, skabeloner og viden til fundraising arbejdet
- Professionel sparring på dine egne projekter og egen handlingsplan
- Styrket netværk blandt andre foreningsfundraisere i kommunen
80.000
kr. ex. moms
Mini-fundraiser forløbet koster 80.000 kr. ex. moms. Prisen dækker 4 moduler á 4 timer (typisk aftentimer) og er inkl. Håndbog i fundraising og 6 mdr. adgang til Fonde.dk for alle deltagere. Forløbet afholdes på en af kommunens lokationer. Der kan indhentes et tilpasset tilbud på mini-fundraiser forløbet med udgangspunkt i kommunens ønsker ift. agenda, indhold og form etc. Max. 20 deltagere pr. hold.
« Efter kurset var min motivation blevet større, da det gav mig gode redskaber og en struktur for at komme godt i gang med fundraising …
« Kompetent hjælp til udvikling og beskrivelse af vores projekt. Vi er nu i dialog med flere fonde og har fået støtte løbende …
Formål, indhold og form
Formålet med mini-fundraiser forløbet for kommunens foreningsliv er at opkvalificere foreningers fundraisingansvarlige i praktisk fundraising, således at den enkelte deltager, gennem oparbejdet viden og kompetencer, efter endt forløb har et udkast til en konkret fondsansøgning.
Forløbet fokuserer på det praktiske håndværk, hvor foreningerne kommer systematisk gennem de forskellige faser i fundraising processen. De lærer bl.a. hvad fundraising er, hvilke fonde og puljer der eksisterer – og hvordan de finder dem, hvad der skal til for at skille sig ud fra mængden af andre ansøgninger og meget andet.
Tilgangen er vidensdeling og læring gennem bl.a. case arbejde, hvor der bliver rig mulighed for at arbejde med rigtige ansøgninger og selvfølgelig egne projekter/idéer. Der kræves ikke forudgående kendskab til fundraising for at deltage.
Undervisningen
Dine undervisere er Dennis Hørmann (t.v.) og Rasmus Munch (t.h.), som sammen etablerede Fundraiseren tilbage i 2010. Tilsammen har Dennis og Rasmus undervist +8.000 kursister på alt fra åbne dagskurser til den ECTS-akkrediterede Fundraising Manager uddannelse. De er begge forfattere til den populære Håndbog i fundraising og står bag fundraising værktøjerne Fonde.dk og Grant Manager.
Vi glæder os til at se dig på holdet!
Dennis Hørmann, Partner (Sjælland)
Rasmus Munch, Partner (Jylland og Fyn)
Værdiskabelse på 3 niveauer
Lær håndværket i dybden og på den helt rigtige måde. Fra idé til bevilling.
Fundraiser netværk
Kontakt os
Vil du vide mere om et mini-fundraiser forløb?
Danmarks største fundraising portal
- Find fonde og puljer på Danmarks største og mest opdaterede fundraising portal.
- Hør fundraising podcasts, få redigerbare skabeloner og læs fundraising artikler.
- Læs og modtag dagsaktuelle nyheder – fra nye ansøgningsfrister til bevillinger.
- Få et overblik og tilmeld dig fundraising kurser og andre fundraising events.
Systemet for den professionelle
- Hold styr på fonde, projekter og ansøgninger på én brugervenlig platform.
- Få et system, som bevarer al data om fundraising og arbejdsprocesser.
- Hent rapporter med nøgletal om bl.a. dine fonde, projekter og ansøgninger.
- Få alle deadlines og opgaver sat i system – fra frister til afrapportering.
Vidste du, at vi også står bag disse vidensprodukter?
Håndbog i fundraising
Bestselleren “Håndbog i fundraising” gennemgår alle faserne i fundraising processen og klæder dig godt på til både praktisk og strategisk fundraising.
Vejviser til Legater og Fonde
Med den officielle Vejviser til Legater og Fonde (udgivet siden 1983) kan du nemt finde det legat eller den fond, hvor du opfylder betingelserne og søge målrettet.