Mini-fundraiser

Giv kommunens foreningsliv de bedste forudsætninger for at hente midler hjem gennem et mini-fundraiser forløb i praktisk fundraising.

Giv foreningslivet professionelle kompetencer

På et mini-fundraiser forløb bliver frivillige ”uddannet” som foreningsfundraisere med et primært fokus på den praktiske fundraising proces og med udgangspunkt i sit eget projekt. Forløbet består af 4 moduler med erfarne fundraisere som undervisere.
Agenda
  • Modul 1: Intro til fundraising, behovsafklaring og ressourcer
  • Modul 2: Fondsstrategi, fondssøgning, retning og dialog
  • Modul 3: Ansøgningsteknik, budget- og finansieringsplan
  • Modul 4: Projektformidling, projektafvikling og evaluering

Dit udbytte

  • Nyeste viden fra ind- og udland formidlet af fundraising eksperter
  • Relevante værktøjer, skabeloner og viden til fundraising arbejdet
  • Professionel sparring på dine egne projekter og egen handlingsplan
  • Styrket netværk blandt andre foreningsfundraisere i kommunen
50.000

kr. ex. moms

Mini-fundraiser forløbet koster 50.000 kr. ex. moms. Prisen dækker 4 moduler á 4 timer (typisk aftentimer) og er inkl. Håndbog i fundraising og 6 mdr. adgang til Fonde.dk for alle deltagere. Forløbet afholdes på en af kommunens lokationer. Der kan indhentes et tilpasset tilbud på mini-fundraiser forløbet med udgangspunkt i kommunens ønsker ift. agenda, indhold og form etc. Max. 20 deltagere pr. hold.

« Efter kurset var min motivation blevet større, da det gav mig gode redskaber og en struktur for at komme godt i gang med fundraising …

Filip Hove Kristensen

Projektleder, KFUM og KFUK

« Kompetent hjælp til udvikling og beskrivelse af vores projekt. Vi er nu i dialog med flere fonde og har fået støtte løbende …

Sanna Rasmussen

Stifter, Familiestøtten

Formål, indhold og form

Formålet med mini-fundraiser forløbet for kommunens foreningsliv er at opkvalificere foreningers fundraisingansvarlige i praktisk fundraising, således at den enkelte deltager, gennem oparbejdet viden og kompetencer, efter endt forløb har et udkast til en konkret fondsansøgning.

Forløbet fokuserer på det praktiske håndværk, hvor foreningerne kommer systematisk gennem de forskellige faser i fundraising processen. De lærer bl.a. hvad fundraising er, hvilke fonde og puljer der eksisterer – og hvordan de finder dem, hvad der skal til for at skille sig ud fra mængden af andre ansøgninger og meget andet.

Tilgangen er vidensdeling og læring gennem bl.a. case arbejde, hvor der bliver rig mulighed for at arbejde med rigtige ansøgninger og selvfølgelig egne projekter/idéer. Der kræves ikke forudgående kendskab til fundraising for at deltage.

Undervisningen

Dine undervisere er Dennis Hørmann (t.v.) og Rasmus Munch (t.h.), som sammen etablerede Fundraiseren tilbage i 2010. Tilsammen har Dennis og Rasmus undervist +8.000 kursister på alt fra åbne dagskurser til den ECTS-akkrediterede Fundraising Manager uddannelse. De er begge forfattere til den populære Håndbog i fundraising og står bag fundraising værktøjerne Fonde.dk og Grant Manager.

 

Vi glæder os til at se dig på holdet!

Dennis Hørmann, Partner (Sjælland)
Rasmus Munch, Partner (Jylland og Fyn)

Værdiskabelse på 3 niveauer

Praktisk fundraising

Lær håndværket i dybden og på den helt rigtige måde. Fra idé til bevilling.

En færdig ansøgning
Få udarbejdet ansøgningsmateriale for foreningens projekt under forløbet.

Fundraiser netværk

Bliv en del af et uformelt netværk af foreningsfundraisere i din kommune.

Kontakt os

Vil du vide mere om et mini-fundraiser forløb?

Danmarks største fundraising portal

  • Find fonde og puljer på Danmarks største og mest opdaterede fundraising portal.
  • Hør fundraising podcasts, få redigerbare skabeloner og læs fundraising artikler.
  • Læs og modtag dagsaktuelle nyheder – fra nye ansøgningsfrister til bevillinger.
  • Få et overblik og tilmeld dig fundraising kurser og andre fundraising events.

Læs mere

Systemet for den professionelle

  • Hold styr på fonde, projekter og ansøgninger på én brugervenlig platform.
  • Få et system, som bevarer al data om fundraising og arbejdsprocesser.
  • Hent rapporter med nøgletal om bl.a. dine fonde, projekter og ansøgninger.
  • Få alle deadlines og opgaver sat i system – fra frister til afrapportering.

Læs mere

Vidste du, at vi også står bag disse vidensprodukter?

Håndbog i fundraising

Bestselleren “Håndbog i fundraising” gennemgår alle faserne i fundraising processen og klæder dig godt på til både praktisk og strategisk fundraising.

Læs mere om bogen

Vejviser til Legater og Fonde

Med den officielle Vejviser til Legater og Fonde (udgivet siden 1983) kan du nemt finde det legat eller den fond, hvor du opfylder betingelserne og søge målrettet.

Læs mere om Vejviseren